Een bezoek met een goudgeeloranje randje

5 augustus 2018 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Alle foto’s zijn te vinden in de albums Page (Horseshoe Bend en Antelope Canyon) en Bryce Canyon. Zal er laten meer toevoegen aan het reisverslag

Donderdag 2 augustus was het tijd om weer van hotel te veranderen. Binnen 2.5 uur tijd reden we van Springfield in Utah, door Wahweap en Glen Canyon (Dam), omringd door onweerswolken en bliksem, naar Page in Arizona, net over de grens. Eenmaal in het hotel vonden ze het een goed idee om ons met zn drieën lepeltje lepeltje in één kingsize bed te proppen. Twee hevige discussies en een aantal uur later stond er gelukkig nog een opklapbed bij.

Meteen de eerste dag stond er ‘s middags al een bezoek aan de Lower Antelope Canyon op het programma, onder begeleiding van een cowboyindiaan. Hij wist precies de plekken aan te wijzen waar de mooiste foto’s gemaakt konden worden en vanuit de beste hoek. De beste foto’s hieronder zijn dus stiekem niet van ons, maar van de indiaan. Ook wees hij figuren aan in de rotsformaties. Zo zagen we donkey kong en Abraham Lincoln.

Indianengids Met zn drietjes bij upper antelope canyon Prachtig upper antelope canyon

‘s Avonds aten we met de familie Rutgers, die hier ook een roadtrip doen en in Page overnachten, bij Big John’s. Een hele beleving. Een soort grote kantine in de buitenlucht met een cowboyband, drie joekels van barbecues (de green egg van John en papa was er écht niks bij) en bakken pinda’s waarvan je de schil gewoon op de grond mag gooien. Een gezellige avond praten over Amerika en Wageningen (waar Tim ook studeert) en meezingen en klappen met de muziek volgde.

Vrijdag had ik als reisleider een kleine inschattingsfout gemaakt. Het bleek geen 1.5 uur, maar 2.5 uur rijden naar Bryce Canyon. Heen en terug van hier naar Parijs rijden dus zegmaar. Gelukkig hebben we ervaren privéchauffeur papa mee op reis die dat klusje wel kon klaren.

Het was het de reis meer dan waard. In park konden we lekker met de auto rondrijden en hebben we vrijwel alles gezien zonder al te veel te hiken. We zagen muildieren, eekhoorns en dit keer ook chipmunks, en bovenal: prachtig uitzichten.

Bryce met zn drietjes Bryce Point

‘S avonds aten we wederom met de Rutgers, en wederom in een kantine met live muziek. Dit keer zaten we binnen en een zaal verwijderd van de live muziek, waardoor er dit keer wél een gesprek met de hele tafel kon plaatsvinden. Na het lekkere eten, besloten we nog even te kijken bij de band die op dat moment la bamba speelde. Mama had het geweldig gevonden. Ik zag haar al zo staan dansen met haar handen in de lucht en een smile van oor tot oor. Misschien kwam het ook doordat ik die middag weer eens was begonnen aan een gedichtje over haar tijdens de lange autorit op de achterbank.

Na het etentje gingen we gauw naar bed, de volgende ochtend ging de wekker namelijk al om 6 voor een bezoek aan de Lower Antelope Canyon om 7.15. Toen al 31 graden buiten. Hoewel we de Upper Antelope Canyon al prachtig vonden, waren we véél meer fan van deze Lower Canyon. De gids veranderde even wat settings op mijn camera en we waren klaar om te gaan. Een uur mochten we samen met onze gids rondwandelen tussen de nauwe gangen van de canyon. De zon veranderde de oranje wanden soms in geel of zelfs goud. We spotten Pocahontas, een zonsondergang en een zeepaardje in de vormen van een canyon en hadden een prachtige ochtend.

Zeepaardje 1587BB54-BDB7-4B21-BF49-BE972FD1047A 3C1995DE-0AB7-4345-96DB-5DFF2F8E8032 7CCBE317-E8D6-420B-92F2-9125A953FEFD Pocahontas

Eenmaal terug in het hotel nog het ontbijtje meegepakt en daarna besloot familie Jansen, je gaat het nooit geloven (dit is oprecht echt nog nooit gebeurd), te gaan sporten in de fitnessruimte van het hotel. Xian begon, en een halfuur later volgden papa en ik. De ruimte was vrij klein en dus hadden we een privésportzaal. Toch mooi een uur gefietst en hardgelopen. Was best trots voor iemand die al zo’n twee jaar geen sportzaal of school meer van binnen heeft bekeken (fysio niet meegerekend). Na de zomer wil ik weer gaan volleyballen in Rotterdam, dus we proberen dit naast het hiken vast te houden!

Sporten...

Het lekkere van zo vroeg opstaan is dat je nog de hele dag hebt. Het was dus pas 1 uur smiddags toen we na het sporten nog even in het zwembad doken, en daarna besloten te gaan zwemmen bij The Lone Rock in Lake Powell. Om 5 uur pakten we de auto richting de Horseshoe Bend. Want ik zeg altijd maar zo: ‘je vakantie is geen feest, als je niet bij de Horseshoe Bend geweest’. Waar anderen zichzelf waarschijnlijk dood wensten door op de rand van de cliff te gaan staan, bleven wij braaf achter de hekken. Ook daar kon je prachtige foto’s maken, zeker met de fisheye lens.

Horseshoe Bend

1. Oma:
    5 augustus 2018
    Mooi verhaal weer. Leuk de familie Rutgers. Ik snapte al niet waarom de foto’s van ze tussen de foto’s van Papa stonden.
  2. Fatima:
    6 augustus 2018
    Heel erg leuk om alle verhalen iedere x te lezen! Je neemt de lezer echt mee, knap! Zo krijg ik een kijkje in de wereld van de fam. Jansen😊
  3. Esther:
    7 augustus 2018