Een 27 uur durende eerste dag, maar we zijn er!

23 juli 2018 - San Francisco, California, Verenigde Staten

4.15, papa komt mijn kamer in, tijd om op te staan! Binnen mum van tijd zitten we in de auto met alle koffers, paspoorten en zowaar op deze vroege ochtend ook met een goed humeur. Going to America today! Xi’s trui is toepasselijk.

America today

Van de vakantiedrukte niets te merken, binnen een kwartiertje ingecheckt en door de douane en daarmee 4 uur voor vertrek (mede dankzij vertraging) aanwezig op Schiphol. Tijd genoeg dus voor ontbijt en het scoren van wat Goudse kaas, drop en stroopwafels voor Nelletje en Sam (vrienden van opa en oma, maar ook al jaren van ons, eindelijk bij hen op bezoek in plaats van andersom).

Intussen spot ik de roodharige actrice van Flikken Maastricht direct achter ons en besluit dit aan xi en papa kenbaar te maken door dit even in te typen op mijn mobiel en te laten lezen zodat de actrice in kwestie er geen last van heeft. Vervolgens leest papa dit berichtje “vrouw met rood haar achter ons is van flikken Maastricht” doodleuk hardop voor. Achja, het is nog vroeg.

De vlucht gaat snel en ookal is het in Nederland al bedtijd als we aankomen, weten het licht buiten en de grote bakken ‘kleine’ koffie (we zijn immers in Amerika) onze hersens aardig voor de gek te houden. Oja, ook nog een merkwaardige vondst gedaan op het vrouwentoilet. Daarnaast was ik vergeten hoe groot de kieren hier tussen de wcdeuren zijn (ik dacht dat Amerikanen zo gesteld waren op hun privacy?) en hoe hoog het water hier wel niet staat.

Airplane view 2Veilig geland!Verrassing op het vrouwentoilet...

Huurauto opgehaald en klaar voor vertrek. Xi vraagt tussen neus en lippen door nog even voor de zekerheid of haar ov kaart het hier ook doet. Verder wel super trots dat ze cum laude over mag naar het VWO.

Onder begeleiding van Xi op de ukulele, afgewisseld met Henkie Dissel en Amerikaanse radio rijden we om 3.30 pm richting Fairfield, waar we de komende 3 nachten zullen overnachten bij Nelletje en Sam. Flinke file, maar gaf een mooi zicht op de stad. We konden bovendien met zn drietjes op een gegeven moment ook flink doorrijden, ze hebben hier een linkerbaan speciaal voor carpoolers (2+ passagiers).

Traffic

SF Skyline

Een drankje in de tuin, spaghetti van Nelletje en om 10 pm (7 uur ‘s ochtends Nederlandse tijd), is het dan eindelijk tijd voor bed. Een lange eerste dag!

In de tuin bij Nelletje en Sam

1. Oma:
    Weer een prima start.
  2. Doret:
    Leuk Maik!!
  3. Nelly:
    24 juli 2018
    Dag lieverds, wat een heerlijke start. Groetjes aan Nelletje en Sam.
    Rob en Nelly
  4. Fatima:
    24 juli 2018
    Wat Kun je leuk schrijven😊, erg leuk om mee te genieten met jullie reisavonturen.
  5. John:
    25 juli 2018
    Leuk verhaal, veel plezier daar!