What happens in Vegas...

29 juli 2018 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Foto’s te vinden in de verschillende albums! Volgen later in blogpost.

Na drie heerlijke nachten bij Nel en Sam gingen we dan eindelijk op onze roadtrip. Honderden wegrestaurants, grote auto’s en andere gevaartes op de weg gespot en er achter gekomen waarom California de Golden State wordt genoemd. Niet vanwege het goud dat gewonnen en nogsteeds te winnen is, maar vanwege het droge landschap.

Uitzwaaicomité de Baileys Golden States 1

Diezelfde droogte zorgt al twee weken voor een hevige bosbrand. Eenmaal aangekomen in het hotel, kregen we te horen dat er nog maar 1 weg naar Yosemite open was, 2 uur van het hotel af met waarschijnlijk aardig wat rook in de lucht. Dikke file dus en geen perfecte hike omstandigheden, dus besloten we de rest van de middag door te brengen in het water en aan de kant bij het Bass Lake. Heel jammer van Yosemite, maar stiekem ook wel lekker na twee intensieve dagen stad.

Kitten bij Bass Lake Onze spot

‘S ochtends rook het flink naar BBQ, de hele lucht zat vol met rook en op alle auto’s lag een laagje as. Het hotel werkte gelukkig aardig mee en dus besloten we onze planning wat om te gooien. Geen Yosemite die dag, maar via Sequoia National Park naar Mojave om daar te overnachten en de volgende dag via Red Rock Canyon en de Death Valley naar Vegas te rijden!

Sequoia was zeker geen slecht plan B. We zagen bomen bijna zo breed als ons huis (waaronder de grootste ter wereld: de General Sherman Tree), eekhoorns, herten en prachtige wegen en uitzichtpunten.

Sequoia RoadVanuit een holle sequoia boomSequoia boomGeneral ShermanSequoia viewpoint

Mojave hadden we geboekt omdat het praktisch op de route lag, maar meer hadden we er niet over opgezocht. Het bleek een mini stadje met 5000 inwoners midden in de Mojave woestijn met eigenlijk geen centrum. Dus besloten we maar bij Danny’s te eten naast het hotel, want die hadden we langs de weg al duizenden keren gespot. Een soort fastfoodketen meets restaurant. Ook erachter gekomen waarom obesitas een probleem is in Amerika. Ze doen hier aan gratis refills, ook als je glas nog half vol is.

Zaterdag 28 juli reden we vanaf Mojave Desert, door de Red Rock Canyon en Death Valley naar Las Vegas. Papa kwam op het idee om timelapses te maken, zo werd de weg die we aflegden versneld weergegeven.

Red Rock Canyon crossten we bijna zonder te merken doorheen, maar de Death Valley bleef minder onopgemerkt. Kilometers en kilometers lang niemandsland. Gave lange wegen uit de films om te fotograferen, landschappen die zo van een andere planeet zouden kunnen zijn en 53 graden Celcius op het hoogtepunt. Snel de auto in en uit om plaatjes te schieten dus. Dat deden we oa bij Furnace Creek, Panamint Dunes, Badwater en Artist’s Drive. De Death Valley zat vol verrassingen, het uitzicht veranderde om de zoveel mile. Hier een sfeerimpressie. (en ja de zelfontspanner was sneller dan papa)

FavoriteArtist’s pointDeath ValleyPanamint Dunes 2Iets met de snelheid van de zelfontspannerDeath Valley XMNiemandslandDeath end? Death Valley Road

Uit de woestijn doemde daarna ineens een hele rij grote gebouwen op: Vegas Baby! And what happens in Vegas... Nee, sommige dingen zijn te leuk om te vertellen. Zoals:

1. Ik verloor $150 dollar in het casino. Niet aan een gokautomaat, nee, gewoon door mijn portemonnee rond te laten slingeren. Gelukkig had ik het al vrij snel door en zijn de medewerkers in ons casino hotel betrouwbaar. Na 20 minuutjes gescheiden te zijn geweest, werden mijn portemonnee en ik na het invullen van een formuliertje weer herenigd.

2. Het lijkt hier overal net Disney, alle hotels hebben een eigen thema (van circus/kermis, piraten en sprookjes, tot Venetië, Egypte, New York of Parijs (na een uurtje op de strip heb je zo een hele wereldreis gemaakt en hoef je nergens meer heen)

VenetianTreisure IslandVegas, de kindereditie (Circus Circus)Circus Circus

3. Blijkbaar mogen foto’s aan goktafels niet (wat ik wist met kaarten, omdat je zo informatie kan doorspelen, maar ook met dobbelen blijkt dat niet te mogen). Terwijl ik en mijn fotografenhart een mooie foto wilden maken van de speeltafel, werd ik afgeschrikt door de dealer die met zijn stok op tafel sloeg en riep “Stop it! Are you spying on someone or what?!”. Ik schrok zo dat ik spontaan op het ‘maak een foto knopje drukte’ merkte ik achteraf. Leverde een leuke foto op.
Twee dagen is leuk, maar vind het prima dat we morgen richting Zion gaan. Al heb ik wel nog zin in het Neon Museum dat we morgen gaan bezoeken :)

STOP IT!

4. De skyline is wel echt een plaatje

Roadtripping over de Strip All them lightsZoefUitzicht op hotel New York

Van alle schrik bekomen op de hotelkamer, nu maar eens een slapie doen. Want in 40 graden de hele strip aflopen is geen kattenpis.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marc:
    30 juli 2018
    Weer mooie behalen en foto's, het is daar dus nog iets heter en droger als hier in Nederland 😎, geniet ervan samen 😘 Gr Marc
  2. Nelly:
    31 juli 2018
    Wat een avontuur. En ook prachtige foto’s.
    Lieve Maike; en wat een vertelster ben je. GEWELDIG!
    Nog heel veel plezier samen met je zus en je Pa.
  3. Oma:
    31 juli 2018
    Mooie verhalen, prachtige en indrukwekkend foto’s vooral de dorre woestijn.
    Nu jullie Vegas al weer enige tijd verlaten hebben, begrijp ik dat de 100.000,- dollar die Xian voor mij zou proberen te winnen, niets van terecht gekomen is, jammer want ik had er wel een beetje op gerekend.
    Nog hele fijne dagen en keep us informed.

Opa