Never a dull moment met Maike Jansen

27 maart 2017 - Madison, Wisconsin, Verenigde Staten

In tegenstelling tot 8 januari, was ik vanmorgen binnen zo'n 10 minuten door de beveiliging heen op Schiphol Airport. Ruim van tevoren vertrokken voor de zekerheid en dus alle tijd om van een ontbijtje en de zonsopkomst te genieten.

Ontbijtje nuttigen al genietend van de zonsopgangLacheTeddy

Eenmaal wachtend bij de gate, nog zittend terwijl het hele vliegtuig al in de rij staat om te boarden (wat is dat toch? Het vliegtuig gaat er echt niet sneller van vertrekken...) komt er een iets te dikke kale Amerikaan de gate op rennen. Zijn T-shirt bevlekt van het zweet (waarschijnlijk door het rennen) en ook over zijn kale hoofd biggelen de straaltjes zweet naar beneden. Hij gaat in de rij staan. Even later als de rij geslonken is, sta ook ik op om te boarden en mijn stoel te zoeken. En wie blijkt er naast mij te zitten in het immense vliegtuig? Juist. Gelukkig had ie zo'n 9 uur om af te koelen en had ik vrij weinig last van 'm, mede doordat ik best een tijdje heb kunnen slapen. De bemanning kondigde aan dat dit de eerste vlucht naar Minneapolis was na meer dan 15 jaar. Erg geruststellend.

Eenmaal aangekomen op Minneapolis, was er een technische storing bij de border control. Geen probleem dacht ik, ik heb een overstaptijd van 2 uur en heb alleen handbagage bij me. Het begon wat vervelender te worden toen de passagiers van inmiddels drie volle vliegtuigen nog steeds niet door konden omdat het probleem maar niet kon worden opgelost. Uiteindelijk als een malle om 12.50 toen alles weer een beetje op gang kwam (m'n vliegtuig was om 12.35 al aan het boarden en zou om 13.10 vertrekken) als een gek vragen of mensen connecting flights hadden en of ik eventueel voor mocht. Door de border control, rennend langs de bagage banden, richting de security check. Jas uit, schoenen uit, elektronica uit de tassen. Door de scan, alles terug in m'n rugzak proppen (ook m'n schoenen want ze zijn nieuw en gaan dus niet makkelijk aan) en op naar de gate. Rennend. Op m'n sokken. Naar het uiterste puntje van het vliegveld. Ik kwam op dezelfde manier bij mijn gate aan als de dikke Amerikaanse kale man van vanochtend maar godzijdank waren ze nogsteeds aan het boarden.

Toen ik m'n plekje in het vliegtuig had gevonden, kwam ik er achter dat de airline het een goed idee vond om mij de verantwoordelijkheid te geven om bij de nooddeur te zitten. Gelukkig wel lekker veel beenruimte en er zat niemand naast me.

En wie geven ze de verantwoordelijkheid...

Inmiddels alweer terug in Madison en de mailtjes over deadlines en groepswerk vliegen me alweer om de oren. Heb 1 dagje college gemist na een heerlijke week thuis. Dubbel natuurlijk, maar veel genoten van mijn lieve familie, vrienden en hun liefde, gezelschap, knuffels, briefjes, bloemen en cadeautjes. De week heerlijk afgesloten met goed nieuws en een weekendje weg met heerlijk weer in Den Haag en Scheveningen, eindigend met papa's verjaardag. Gaf me een gerust gevoel om vanochtend te vertrekken.

Chase your dreams but always know the road that will lead you home again.Wat een plaatjeZonsondergangMooi geposeerd hoor vogelThuis zijn is... foto's maken van de zonsondergang in de achtertuin... of op het balkonGood old RietplasKleurtjes in de brandingHondenpootjes in het zandBeachZon gaat onder bij de strandtentjesHappy FamilyThe Fat MermaidVuurtjeKibbeling!BuitenhofBinnenhofGrote MarktDe passage

Uit eten bij de GriekDiesavond met dispuut

Twee weekjes terug ook nog even naar Chicago geweest voor St Patrick's Day, waar zowel de mensen, de rivier als het bier groen waren.

Chicago, we're coming for yaFlipperkastenPacman! - Emporium Arcade BarGreen river - Paige & SarahGreen RiverGreen green riverGroen bierPanorama Green RiverThe 'L'Street art - deersStreet art - birdsSkylineSkyline.

Kortom, never a dull moment met Maike Jansen. Ik ben benieuwd wat de laatste drie weekjes hier me gaan brengen. Ik ga er zoveel mogelijk uithalen wat er in zit. Gelukkig zijn de weersvoorspellingen tot nu toe goed en is iedereen er voor in om mijn Madison bucket list samen af te werken. Komt wel goed dus.

1. Roy:
    28 maart 2017
    Hahahaha hier je moeder wat een hilarisch verhaal, ik was wakker en zag dat je weer een verhaal had geschreven, leuke afleiding, Ik vond het ook een mooie week en wens jou daar nog veel plezier, ik hou je op de hoogte en tot skypes. Make your dream true mop. Love you
    Mama
  2. Oomanel:
    28 maart 2017
    Lieve stoere Maike,met veel bewondering en heel blij dat je veilig aangekomen bent heb ik je blog gelezen en genoten van de mooie foto's.Succes met je studie de komende weken en heel veel plezier met de vrolijke Guy's and girls,maar eerst slapen als een roos
    Denk ikXXX
  3. Iris Kampers:
    29 maart 2017
    Het is elke keer zo genieten om je blog te lezen. Je schrijft met zoveel humor en zelfspot, geweldig!! Fijne laatste weken maik!! Xxx
  4. Nelly Jansen/Rob Biesta:
    29 maart 2017
    Lieve DAPPERE nicht, dik genieten van je belevenissen. Mooi dat je de tijd kan vinden voor ons als achterblijvers.
    We denken regelmatig aan je.
    Wij sluiten ons aan bij Nelletje en Sam.
    Succes met je studie lieve nicht!
    Wij zijn zooooooooooo trots op je.
    Zoen xxxxxx
  5. Chan:
    3 april 2017
    Maikie!
    Ik ben weer even helemaal bij met het lezen van je bloggie
    Geniet nog even van je laatste weekjes en porbeer de laatste dingen van je American Bucketlist af te vinken
    Ik zie je weet over 1.5 maand
    Kussies Chan